reklama

Americká autoškola - aká to polahoda!

,,Bude to 25 dolárov slečna!“ Nadšene podávajúc kreditku mi hlavou preletelo: ,,Bodaj by aj na Slovensku bola autoškola taká lacná a jednoduchá!“ Ak chcete získať vodičský preukaz v USA (po vypršaní medzinárodného preukazu), netreba si platiť kurzy a už vôbec sa nemusíte zúčastniť týždenných výučieb. Stačí si v DMV  (Department of motor vehicles) vyzdvihnúť vodičský manuál (zdarma), kde sú všetky potrebné informácie, ktoré sa jednoducho naučíte. Áno, je pravda, že sa treba učiť do posledného detailu, keďže písomná časť skúšky je zameraná aj na presné čísla. Ale zbytok je jednoducho polahoda!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)
Vodičský manuál určený pre Virginiu (každý štát USA má iné regulácie=iný manuál)
Vodičský manuál určený pre Virginiu (každý štát USA má iné regulácie=iný manuál) 

Pred DMV (Department of motor vehicles) som dorazila už ráno 08:30, keďže ma host parents varovali, že zvyknú byť dlhé rady. Našťastie som bola v poradí len šiesta. Po otvorení DMV som očakávala zdĺhavé postávanie, no všetko išlo hladko. Dali mi lístok s číslom a formulár, ktorý som vyplnila sčasti, keďže som si nevedela prepočítať svoju výšku a váhu do amerických stôp a libier. Pani za okienkom na mňa mrkla a odhadom zapísala svoj výpočet. Následne mi skontrolovali pas a už aj sa ide na písomnú časť. Čakala som, že ma prevedie do nejakej triedy s hárkom papiera a pripraveným perom. Ale nie! Jednoducho ukázala na počítače za mojím chrbtom: ,,Prejdite si k počítaču číslo dva a klikajte. Na konci sa Vám zobrazí hodnotenie a chyby, ktoré prípadne urobíte." Výborne! Nebudeme predsa z toho robiť ceremónie! Tak sa mi to páči! Nikto nado mnou nesedel a neprechádzal sa výstražne pomedzi lavice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvá časť - dopravné značky bola dôležitá v tom, že som musela všetkých 10 značiek označiť správne. Ak by som urobila čo len jednu chybu, skúška by bola ihneď ukončená a nasledovalo by opakovanie celej skúšky najskôr o týždeň. Týždeň je síce nezmerateľne kratšia doba ako na SR, ale tak - či - tak opakovať nechce nikto. Pri jednej značke som zaváhala, ale výsledok ukázal, že moje tušenie bolo správne.

Obrázok blogu

Počítač ma posunul k druhej, všeobecnej časti, s otázkami typu: ,,Aká presná vzdialenosť musí byť dodržaná medzi vozidlami, ak má vodič rozsvietené diaľkové svetlá?" Takisto sa vyskytli otázky, ktoré sa týkali špeciálnych predpisov o školských autobusoch, či jazdných pruhov HOV (High Occupancy Vehicles) určených pre vozidlá s väčším počtom cestujúcich pasažierov. Tu sa do centra mojich pochybností dostala už viac ako len jedna otázka. No na moje veľké potešenie, chybu som urobila len jednu. Počítač zahlásil, že som úspešne prešla písomnou skúškou. Moje bezhlavé nadšenie ma ovládlo tak, že som len klikala a klikala, a celkom som zabudla prečítať si, ktorú otázku som zodpovedala nesprávne...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

So širokým úsmevom som sa dopravila k okienku. Pani za okienkom sa mi však nemohla ihneď venovať, keďže práve riešila pána, ktorý skúšku neurobil. Očividne sa pri mojej „písomnej skúške" nenamáhala a ani nemala čas ma sledovať. Keď sa ku mne dopracovala a zagratulovala k úspešnému prejdeniu písomného testu, okamžite som sa presunula k testu praktickému. Špecifickým faktom je, že na vodičský test si priveziete vlastné auto a skúška sa koná v ňom. Takisto to platí aj pre Američana, ktorý ide robiť vodičský preukaz po prvý krát. Jeho príprava spočíva v tom, že jazdí na aute s niekým, kto už vodičský preukaz má. Predtým si na DMV vybaví tzv. Learner's permit, aby sa mohol preukázať, že je ešte len vo vodičskom zácviku. Skutočnosť, že na vodičský test prídete vlastným autom je zároveň aj príležitosťou, aby vám skontrolovali, či v ňom funguje všetko správne. Preto ma skúšajúca zamestnankyňa DMV najprv požiadala rozsvietiť svetlá, spustiť stierače a podobne, pričom výsledky mojej snahy pozorovala zvonka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko funguje tak ako má, tak sa vyberáme na okružnú jazdu. Trvala len 5 minút, hoci sa na začiatku vyskytol menší zádrhel. 99% áut v USA je bez spojky, čo jazdu autom nesmierne uľahčuje. Avšak pre takú Slovenku, ktorá cvičila na slovenskom aute so spojkou, je veľmi zvláštny pocit ľavú nohu vôbec nepoužívať. Tak som ju raz použila na brzdu, čo pani skúšajúca okamžite zbadala a podozrivo ma poslala otočiť sa okolo DMV. Netušila som, čo tým sleduje, ale potom sa ukázalo, že si chcela skontrolovať, či používam ľavú nohu na brzdu pravidelne alebo to bola len náhoda. Samozrejme, že to bola náhoda!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som si už len odkrútila zopár ,,zabočte doprava", ,,zabočte doľava", na STOP som zastavila a počítala do 3, ako mi poradili host parents a pri výstrahe ,,požiarnici" som viditeľne spomalila. Žiadne chytáky, ako: ,,Prejdite si do pravého jazdného pruhu!" - A BUM, je to jazdný pruh pre autobus!

Po úspešnom absolvovaní písomného a praktického testu, ma ihneď odfotili tam na mieste (ZADARMO) a odmerali mi zrak. Čiže všetko, čo som k vodičskému preukazu potrebovala sa vybavilo v jeden deň bez zbytočných ceremónii a nehoráznych súm peňazí. Vodičský preukaz mi prišiel poštou o 2 týždne! Ach, aká to polahoda!

Obrázok blogu
Kristína Bisahová

Kristína Bisahová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zažiť život. Cestovať a vidieť. Pocítiť a dotknúť sa. Ovoňať a pohladiť. Ochutnať a počuť. Naučiť sa a vycibriť. Poučiť sa a polepšiť. Všetko naživo! Zoznam autorových rubrík:  Indické pochutinySvedectvo americkej au pairMilujem ťa svet!Nábožne i bezbožneSvetové nezmyslyUčíme saSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu