reklama

Hinduistický chrám v USA a Ganesh

Tak ma moji host parents konečne pozvali do hinduistického chrámu. Celkovo sa ich v okolí Washingtonu, DC nachádza len zopäť. Líšia sa od chrámov v Indii, ani nie tak počtom a vzhľadom ako tým, že podľahli americkému vzoru v jedení. Množstvo amerických chrámov rôznych vierovyznaní totiž po oslave boha, či ukončení modlitebných ceremónii ponúka zdarma pohostenie. U Američanov je to šiška, bagel, či cookies, kým u Indov sú to chapati, sambar a ryža s arašidmi. Avšak v hinduistickom chráme sa nejedná len o malé pohostenie. Jedlo v americkom chráme hinduistov sa konzumuje v priestornej jedálni, pričom sa za jedlo platí dobrovoľná suma, ktorá je príspevkom do chrámu. Jedlo pripravujú dobrovoľníci, ktorí za prípravu jedla nežiadajú žiadnu finančnú odmenu. Možno len požehnanie od Brahmu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
chrám Sri Siva Visnu v Marylande
chrám Sri Siva Visnu v Marylande 

Nachádzame sa pred chrámom Sri Siva Visnu v Marylande. Navonok vyzerá majestátne, bielo a čisto. V tento deň boli veľké oslavy a my sme prišli práve po ich ukončení. Preto hneď pri vstupe ostávam zarazená. Nielen kvôli tomu, že vidím v chráme jedáleň, ale aj kvôli neporiadku, ktorý tam predošlí veriaci narobili. Po prechode cez jedáleň sme sa ocitli v miestnosti plnej topánok. Samozrejme sme sa aj my vyzuli a umyli si nohy pod tečúcou vodou. Vyšli sme po schodoch a ocitli sme sa pred hlavným chrámom. Pred vstupom mi host mum vtlačila na čelo červenú posvätnú bodku tilak. Prášok zo santalového dreva bol totiž v miske pri vstupe do chrámu, takmer ako kresťanské sväteničky pri vstupe do kostola.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

V hlavnom chráme sa na mňa zrútili výkričníky: ,, V celom chráme som tu jediná beloška!!! A som jediná, ktorá nie je hinduistkou!!!" Avšak moje obavy boli zbytočné. Zároveň som totiž bola i jediná, ktorá si tento fakt uvedomila. Veriaci hinduisti boli zahĺbení do mantier a nestarali sa o nejakú Slovenku a jej prvotné hinduistické skúsenosti.

Obrázok blogu

Môj host dad ma previedol ku každej soche bohov a občas mi aj vedel povedať jej meno. Keďže je v hinduistickom náboženstve okolo 300 miliónov bohov je nemožné pamätať si všetky mená. Môj host dad si pamätal najmä mená tých, o ktorých sa tradujú rôzne príbehy a legendy. Napríklad mi priamo v chráme porozprával príbeh o bohovi so sloňou hlavou - Ganeshovi. Existuje množstvo verzii, avšak môj host dad vyrukoval s touto: Ganesh, syn Parvati dostal za úlohu strážiť vstup do miestnosti, kde sa Parvati kúpala. Avšak onedlho na to, prišiel jej manžel Shiva z vojny a domáhal sa vstupu do miestnosti. Statočný Ganesh ho za žiadnu cenu nechcel vpustiť. Preto mu Shiva v zlosti odsekol hlavu. Vzápätí to oľutoval a snažil sa mu hlavu nasadiť späť. To sa mu však nepodarilo, preto použil hlavu slona...

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po tomto príbehu sa mi zahmlilo pred očami. Môj host dad mi tento nezmyselný príbeh rozprával ako prirodzenú vec a vzápätí pred týmto sloním bohom sklonil hlavu a zamrmlal mantru. Toto všetko podčiarkla skutočnosť, že sa pod sochami niektorých bohoch nachádzali banány a kokosové orechy - obety od veriacich.

Moja omráčenosť ma prešla v jedálni, kde som okúsila jedlá takého pikantného kalibru, že ma to hneď prebralo z mrákot. Našťastie bola po ruke moja obľúbená žltá ryža s arašidmi, a tak som nakoniec odišla aspoň so spokojným žalúdkom. I keď som vedela veľmi jasne, že hinduistkou sa nikdy v živote nestanem.

Kristína Bisahová

Kristína Bisahová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zažiť život. Cestovať a vidieť. Pocítiť a dotknúť sa. Ovoňať a pohladiť. Ochutnať a počuť. Naučiť sa a vycibriť. Poučiť sa a polepšiť. Všetko naživo! Zoznam autorových rubrík:  Indické pochutinySvedectvo americkej au pairMilujem ťa svet!Nábožne i bezbožneSvetové nezmyslyUčíme saSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu