reklama

Kolibríky a slnko Kalifornie

Počas tejto zasneženej jari  si každý z nás zaslúži uvidieť aspoň kolibríka, mandarínkovník a Sterlitziu reginae. Vo februári tohto roku som všetky tieto krásy Matky prírody vdychovala plnými dúškami. Keď som v San José, v Kalifornii zistila, že si tu kolibríky voľne popíjajú nektár z kvetov našich susedov, stal sa zo mňa fotografický poľovník na kolibríkov. Vedela som, z ktorých kvetov najradšej popíjajú a tiež som vedela rozoznať ich bzučavé čvirikanie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Najkrajšie na San José je slnko, ktoré si toto mesto akoby privlastnilo. Vďaka slnku je tu kvetom sveta žiť a ich vôňa priláka nejednu včielku, či kolibríka.

Obrázok blogu

Z kvetov ma najviac fascinovala Sterlitzia reginae. Jej rozšírenejší názov - Rajský vták je príznačným. Očarujúco elegantným spôsobom predvádza svoje modré a oranžové "pierka".

Obrázok blogu

Slniečko svojou mocou priviedlo k životu i šťavnaté mandarínky a zlatožlté citróny.

Obrázok blogu

V USA sa nachádza asi 25 druhov kolibríkov. Najrozšírenejším je druh Calypte Ana, ktorého sa pošťastilo uvidieť aj mne. V San José obľubujú kríky s ružovými kvetmi Grevillea Noellii. Tento krík sa bežne nazýva kalifornská grevillea alebo kolibríkov krík.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kolibrík Calypte Ana ma okúzlil najmä jeho farbou, ktorá prebleskovala podľa slnka. Ak sa jednalo o samčeka a slnko zasvietilo správnym smerom hlavička mu zažiarila sýto ružovou alebo červenou farbou. Väčšinou som však mala možnosť pozorovať samičky, ktoré boli sfarbené jednoducho, do zelena.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kolibrík si ma získal najmä svojou zvedavosťou. Niekedy si ma chcel poobzerať a dovolil mi priblížiť sa veľmi blízko. Občas prekvapil a náhle vystrelil 3 metre do výšky, aby mal prehľad, čo sa deje v okolí jeho obľúbenej grevillei.

Obrázok blogu

Kiež by sa kalifornské slnko presťahovalo na Slovensko aspoň na chvíľu!

Kristína Bisahová

Kristína Bisahová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zažiť život. Cestovať a vidieť. Pocítiť a dotknúť sa. Ovoňať a pohladiť. Ochutnať a počuť. Naučiť sa a vycibriť. Poučiť sa a polepšiť. Všetko naživo! Zoznam autorových rubrík:  Indické pochutinySvedectvo americkej au pairMilujem ťa svet!Nábožne i bezbožneSvetové nezmyslyUčíme saSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu