reklama

Slnečná nálada v bratislavskej predajni Zrnko

Ak sa na tomto svete nájde aspoň jeden človek, ktorý je ochotný nezištne sa rozdať, tak sa ešte oplatí žiť. Bratislava. Prší. Potrebujem sa niekam uchýliť predtým ako začne môj prvý veľký pohovor. Zapáčili sa mi biopotraviny Zrnko. Zaujímavý sortiment a najmä oduševnenie a priateľský prístup pani predavačky sa mi zapáčili najviac. A preto som sa odvážila spýtať, či by bolo v poriadku, ak by som lupienky s amarantom a lichi džúsom skonzumovala v predajni. Pani predavačka bez okolkov súhlasila. V tej chvíli som ani netušila, že sa predo mnou odohrá súbor dojemných príbehov dobroty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Najskôr ma očaril fakt, že zákazníci sú v tejto predajni jedna veľká rodina, na čele s mamičkou - pani predavačkou. Keďže to boli najmä diabetici a pacienti s bezlepkovou diétou, mali starosť najmä o obsah potravín, či ich chuť. Zákazníkov nebolo mnoho, a preto pani predavačka každému venovala svoj čas a vedomosti. Každý si odniesol jej mamičkovskú radu. Zákazníci to boli stáli, preto niet divu, že sa ozvali vety ako: ,,Pani Boženka, dlho ste tu nebola!...Ahoj Ivka, tak ako chutila pohánková kaša?...Je mi ľúto, špaldové tyčinky sú už vypredané. Ja viem, tie máte najradšej."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ryšavý chlapec. Hľadá najkvalitnejší hroznový olej. Na každý má nespočetne veľa otázok: ,,A ktorý z nich ste vybrali zo škatule ako prvý? Neviete ako ich prevážali? Boli v chladničke? Odkiaľ ich priviezli? Pretože ak mali kratšiu cestu, neutrpeli pri prevoze takú škodu." Pani predavačka vôbec nestrácala trpezlivosť, dokonca dopomohla ku konečnému rozhodnutiu: ,,Najlepší bude ten, ktorý je v škatuli, pretože má vlastne dvojitý obal: tmavú fľašu a krabicu." ,,Tak to je múdre. Beriem si ten." Po jeho odchode sa pani predavačka na mňa obráti so slovami:,, Mám rada tohto chlapca. Je taký úprimný so svojimi otázkami. Vždy sa pri ňom naučím niečo nové."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zákazníčka sa pýta na kokosový cukor. Pani predavačka sa s utajovanou radosťou pýta: ,,Potešíte sa ak ho budeme mať?" Zákazníčka s neskrývaným potešením berie cukor do rúk. No keď zistí, že nie je z Thajska, vráti ho späť. Radšej si kúpi zelený čaj sayonara. Pani predavačka sa asi cítila previnilo, že nemá thajský cukor a preto sa pýta: ,,Máte rada hrozienka?" ,,Áno, mám." ,,Tak nech sa páči, ja Vám tieto chcem podarovať. Vezmite si."

Mamička s kočíkom. Kupuje chrumky pre bábätko. Pri odchode sa pani predavačka hrnie otvoriť jej dvere. No, keďže ja som len posedávala, stihla som ju predbehnúť. Tak sa pani predavačka aspoň rozlúči s bábätkom a strčí mu do ruky chrumku. Poďakovanie za návštevu, prianie krásneho víkendu a dovidenia nabudúce bolo samozrejmosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja. Sedím a pani predavačka na mňa občas povzbudivo pozrie, keď komunikuje so zákazníkom. Som vítaná pridať sa do akejkoľvek diskusie. Keď sme osameli, rozpúta sa naša diskusia. Odkiaľ som a kam idem. Stres z pohovoru ma priviedol k otázke, či predajňa Zrnko ponúka aj proti-stresové produkty. Našli sme čaj. Pani predavačka sa ponúka, že mi ho uvarí. Nevídané! Ukazuje mi hrnček: ,, Budete mať so slnečnicou." Tento čaj mi neobyčajne navodil slnečnú náladu i keď vonku pršalo. Pri odchode som dostala šikovnú radu k pohovoru a počula som ako opakujem to, čo väčšina zákazníkov: ,,Veď ja sa ešte určite vrátim!"

Kristína Bisahová

Kristína Bisahová

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zažiť život. Cestovať a vidieť. Pocítiť a dotknúť sa. Ovoňať a pohladiť. Ochutnať a počuť. Naučiť sa a vycibriť. Poučiť sa a polepšiť. Všetko naživo! Zoznam autorových rubrík:  Indické pochutinySvedectvo americkej au pairMilujem ťa svet!Nábožne i bezbožneSvetové nezmyslyUčíme saSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu